Bieganie po schodach - efekty i gubione kalorie

Bieganie po schodach – efekty i gubione kalorie

Bieganie po schodach to sposób na oryginalny trening, dzięki któremu wzmocnisz mięśnie i poprawisz swoją wydolność. Jest to aktywność dość intensywna i wymagająca, ale też szybko przynosząca efekty, w postaci spalonych kalorii i wyrzeźbionej sylwetki. Co ważne, jest możliwa bez względu na warunki atmosferyczne, gdyż trenować możesz zarówno na zewnątrz, jak i na klatce schodowej. Bieganie po schodach – czy warto? Przekonasz się już za chwilę!

Bieganie po schodach – efekty

Bieganie po schodach to trening wszechstronny. Wzmacnia mięśnie nóg (łydek, ud, pośladków), miednicy, a także i brzucha. Wzmacnia stabilizatory kolan i stawów skokowych. Należy też pamiętać, aby przy całym treningu zachować prostą postawę, bez garbienia się. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko kontuzji w trakcie treningu, a także poprawia się stabilizacja całego ciała. Ćwiczenia na schodach rozwijają również siłę i koordynację ruchową, gdyż zarówno wbieganie na kolejne stopnie, jak i zbieganie, wymaga zwinnych i precyzyjnych ruchów. Nie tylko nóg, ale również i rąk. Biegając po schodach ćwiczysz swoją szybkość, dynamikę,wytrzymałość, a także zbiegi i skoki. Co więcej, poprawiasz wydolność oddechową i wzmacniasz serce, a to ma wpływ na Twoje zdrowie, kondycję i sportowe możliwości. Zyskują więc, nie tylko mięśnie, ale również układ krążeniowy i odpornościowy.

Bieganie a mięsień pośladkowy…

A jak bieganie wpływa na pośladki? Przy regularnym treningu szybko zauważysz, że biodra wysmuklają się, a pośladki stają się jędrniejsze, zbite i bardziej uniesione. Bieganie, a nawet już chodzenie po schodach sprawia, że podczas wejścia na stopień robisz wykrok, a tym samym rozciągasz mięsień pośladkowy. I odwrotnie, przy schodzeniu rozluźniasz go. Takie ćwiczenia pozwalają osiągnąć zgrabną sylwetkę i pozbyć się cellulitu. Przyczyniają się również do utraty nadmiernych kilogramów.

Bieganie po schodach a gubione kalorie

Bieganie po schodach to doskonały sposób na spalanie zbędnych kalorii. Co ważne, gubi się ich dużo więcej niż przy tradycyjnym bieganiu po płaskiej powierzchni. Dzieje się tak, gdyż aktywność ta, pobudza do pracy wiele partii mięśniowych, przez co wymaga intensywniejszego wysiłku ze strony całego organizmu. Ruch ten, w krótkim czasie podnosi puls i długo utrzymuje go na wysokim poziomie. Nawet podczas zbiegania ze schodów liczba spalanych kalorii nadal spada, mimo iż pozornie jest to czas odpoczynku.

W trakcie pół godzinnego treningu można spalić już około 500 kcal, czyli prawie 2 razy więcej niż przy standardowych ćwiczeniach. A jak to się przekłada na chodzenie po schodach? Kalorie są wtedy również intensywnie spalane, choć nie tak mocno jak przy wbieganiu. Jedna godzina wchodzenia to około 300 kcal mniej. Warto więc zastąpić wjeżdżanie windą – chodzeniem. Schody są niemal wszędzie, więc już dziś zadbaj o swoje zdrowie.